Podczas zajęć kółka biologicznego w klasie V poznawaliśmy budowę oraz funkcje tkanek i organów roślinnych.
Aby przybliżyć zagadnienia związane z tkankami roślinnymi uczniowie przygotowali leporella, w których w sposób graficzny przedstawili powyższe wiadomości.
Piątoklasiści założyli hodowle wodne fasoli. Ich głównym zadaniem było, zwłaszcza w pierwszych dniach prowadzenia hodowli, dolewanie wody do swoim fasolek, a następnie prowadzenie trzytygodniowej obserwacji w formie dziennika i przedstawienie swoich spostrzeżeń w ciekawej formie.
Uczniowie przygotowali piękne notatki najczęściej dokumentując w postaci fotografii zachodzące zmiany. Ale był również dziennik obserwacji przedstawiony w formie własnoręcznie wykonanych rysunków. Wiele roślin wyrosło do pokaźnych rozmiarów.
Innym naszym działaniem było wykonanie doświadczenia, aby zbadać kierunek transportu wody w roślinie. W tym celu młodzi badacze przygotowali liście kapusty pekińskiej lub tulipany o białych kwiatach, które włożyli do wody z różnokolorowymi barwnikami. Na następny dzień zaobserwowaliśmy, że liście i kwiaty zabarwiły się na dany kolor, co potwierdziło ruch wody w górę rośliny.
Podczas omawiania budowy liścia uczniowie otrzymali przykładowe rysunki różnych liści i kolorowali je. Tym samym poznawali ich różnorodne kształty i nazwy roślin, z których pochodzą.
Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji.