Tkanki i organy roślinne na kółku biologicznym

Tkanki i organy roślinne na kółku biologicznym

Podczas zajęć kółka biologicznego w klasie V poznawaliśmy budowę oraz funkcje tkanek i organów roślinnych.

Aby przybliżyć zagadnienia związane z tkankami roślinnymi uczniowie  przygotowali leporella, w których w sposób graficzny przedstawili powyższe wiadomości.

Piątoklasiści założyli hodowle wodne fasoli. Ich głównym zadaniem było, zwłaszcza w pierwszych dniach prowadzenia hodowli, dolewanie wody do swoim fasolek, a następnie prowadzenie trzytygodniowej obserwacji w formie dziennika i  przedstawienie swoich spostrzeżeń w ciekawej formie.

Uczniowie przygotowali piękne notatki najczęściej dokumentując  w postaci fotografii zachodzące zmiany. Ale był również dziennik obserwacji przedstawiony w formie  własnoręcznie wykonanych rysunków. Wiele roślin wyrosło do pokaźnych rozmiarów.

Innym naszym działaniem było wykonanie doświadczenia, aby zbadać kierunek transportu wody w roślinie. W tym celu młodzi badacze przygotowali liście kapusty pekińskiej lub tulipany o białych kwiatach, które włożyli do wody z różnokolorowymi barwnikami. Na następny dzień zaobserwowaliśmy, że liście i kwiaty zabarwiły się na dany kolor, co potwierdziło ruch wody w górę rośliny.

Podczas omawiania budowy liścia uczniowie otrzymali przykładowe rysunki różnych liści i kolorowali je. Tym samym poznawali ich różnorodne kształty i nazwy roślin, z których pochodzą.

Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji.