W ramach lekcji biologii, uczniowie z klasy siódmej mieli wyjątkową okazję zgłębić budowę skóry, jej warstw i funkcji. Zajęcia miały na celu nie tylko pogłębienie wiedzy z zakresu anatomii człowieka, ale również podniesienie świadomości na temat zdrowia skóry oraz zagrożeń związanych z czerniakiem.
Siódmoklasiści mieli za zadanie stworzenie modelu skóry z dostępnych materiałów. Do jego budowy wykorzystano: styropian – posłużył jako baza modelu, ułatwiając wycięcie poszczególnych warstw, tekturę, plastelinę, a nawet wełnę. Plastelina – umożliwiła odtworzenie różnych części skóry, takich jak naskórek, skóra właściwa i tkanka podskórna.
Podczas zajęć uczniowie utrwalali szczegółowo budowę skóry, jej warstwy, a także funkcje poszczególnych elementów.
Gotowe projekty wyeksponowano na szkolnym korytarzu, aby uczniowie mogli porównać swoje dzieła i dzielić się wiedzą.
Po części praktycznej nadszedł czas na dyskusję na temat zdrowia skóry, w tym profilaktyki i świadomości zagrożeń związanych z czerniakiem – jednym z najgroźniejszych nowotworów skóry. Podczas zajęć omówiono objawy czerniaka – uczniowie dowiedzieli się, jakie zmiany na skórze mogą budzić niepokój i na co zwracać uwagę, obserwując swoje ciało. Wyjaśniono, jak nadmierna ekspozycja na promieniowanie UV, oparzenia słoneczne i jasny fototyp skóry mogą zwiększać ryzyko zachorowania na czerniaka. Omówiono także zasady ochrony przed słońcem, w tym stosowanie kremów z filtrem, noszenie odzieży ochronnej i unikanie ekspozycji na słońce w godzinach południowych.
Na koniec zajęć uczniowie otrzymali ulotki informacyjne oraz zadanie domowe – obserwować własną skórę oraz zapamiętać zasady ochrony przed promieniowaniem UV.