Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie naszej szkoły objęci są działaniami, które mają na celu wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej. Aktywność polega przede wszystkim na czytaniu, ale także na realizacji działań, które powstają na kanwie czytania. I tak kolejne klasy naszej placówki podejmują się zadań, które wypływają także z ich inicjatywy. Dwoma z nich – w tym tygodniu – było przedstawienie oraz recytacja utworów lirycznych.

   Uczniowie klas najmłodszych, czyli I, II i III przygotowali pod kierunkiem swych wychowawczyń przedstawianie pt. „W krainie baśni i bajek”. Zadanie polegało na przeczytaniu wypożyczonych przez nich pozycji, wyborze postaci, w którą pragnęliby się wcielić
i odegraniu roli. Z niekwestionowaną przyjemnością należy zakomunikować, iż nasi najmłodsi uczniowie stanęli na wysokości zadania, ponieważ nie tylko przepięknie odegrali swe role, ale także sugestywnie zaprezentowali wizualną stronę postaci. I tutaj należy podkreślić, iż bez pomocy Rodziców, którzy nie szczędzili trudu, przygotowując stroje swym dzieciom, nie byłoby tak charakterystycznego efektu.

   W tym też dniu Pani Dyrektor Urszula Pawłowska przedstawiła grono uczniów, którzy w ramach zadania „Pół żartem, pół serio” poddali recytacji wybrane przez siebie ze zbiorów bibliotecznych naszej szkoły, utwory. Przekaz poetycki był w swym wymiarze wyjątkowy, ponieważ poezja nie zawsze jest zauważana w naszym codziennym życiu, a należy podkreślić, iż to działanie pozwoliło odkryć jej uroki na nowo i zrozumieć, iż nie jest niczym trudnym, a niesie wiele przekazów i to nie tylko artystycznych…

   Dzień ten był wyjątkowy także z powodu tego, iż gościliśmy zaproszonych przez nas przedszkolaków, którzy – wzorowo zasłuchani – ufamy, że doświadczyli miłych chwil.

  I… jak tu nie czytać, kiedy tyle piękna w książkach drzemie, czekając na wyciągniecie z bibliotecznej, ale i nie tylko, półki.