Podczas lekcji biologii uczniowie z klasy VIII wykonywali różnorodne prace związane z realizacją działu ekologia.
Kiedy jeszcze dopisywała pogoda ósmoklasiści odbyli zajęcia terenowe. Na przyszkolnym boisku badali liczebność i zagęszczenie oraz rodzaj rozmieszczenia brodawnika jesiennego. Uczniowie wyposażeni w taśmy miernicze, kartki i długopisy pracowali samodzielnie i wykonywali pomiary i obliczenia.
W ramach omawiania zagadnień związanych z ekosystemami postanowiliśmy stworzyć własny ekosystem w słoiku. Podczas nauczania zdalnego ósmoklasiści przed ekranami komputerów przygotowali swoje zamknięte w szkle samowystarczalne ekosystemy. Jeżeli stworzymy im odpowiednie warunki tj, odpowiednio dobrane rośliny, rozproszone światło i minimalne zraszanie to po pewnym czasie ustali się tam stan równowagi i tak stworzony mini – las zadba o siebie sam.
Również w ciekawy sposób uczniowie zilustrowali przykładowe łańcuchy pokarmowe, które zostały zaprezentowane w sali lekcyjnej.
Prezentujemy poniżej prace ósmoklasistów.