W ramach zajęć przyrody uczniowie wzięli udział w zajęciach, których celem było zgłębienie wiedzy na temat budowy i funkcjonowania układów w organizmie człowieka poprzez wykonywanie modeli edukacyjnych. Dzięki tej metodzie nauczania, uczniowie mogli w sposób kreatywny i angażujący przyswoić wiedzę.
Pierwszym zadaniem było stworzenie modeli układu pokarmowego. Młodzież wykorzystała do tego celu owoce i warzywa, a także inne podręczne materiały. Dzięki ich kreatywności, na modelach bez trudu można rozpoznać przełyk, żołądek, wątrobę czy jelita. Każdy element układu pokarmowego został odwzorowany z odpowiednich składników, co pozwoliło lepiej zrozumieć jego funkcje oraz zależności między poszczególnymi narządami.
Wiele radości sprawiło uczniom wykonanie modelu szkieletu człowieka przy użyciu makaronu. Uczniowie precyzyjnie odwzorowali strukturę kości, zwracając uwagę na ich układ i proporcje. Praca ta pozwoliła lepiej zapamiętać nazwy i funkcje poszczególnych kości oraz zrozumieć znaczenie szkieletu, jako konstrukcji podtrzymującej ciało.
Podczas kolejnych zajęć czwartoklasiści tworzyli modele układu oddechowego, który miał na celu zaprezentowanie mechanizmu wdechu i wydechu. Uczniowie skonstruowali modele demonstrujące ruch przepony i klatki piersiowej, co pozwoliło w przystępny sposób zobrazować procesy zachodzące podczas oddychania.
Dzięki aktywnemu udziałowi w zajęciach, uczestnicy nie tylko pogłębili swoją wiedzę teoretyczną, ale również rozwijali umiejętności manualne, kreatywność i współpracę w grupie. Lekcje te spotkały się z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem uczniów.